Da, i ako je suditi prema poslednjoj Facebook Data Team studiji, na to utiču i informacije koje preko ove društvene mreže uglavnom dolaze od ljudi sa kojima retko komuniciramo.
Facebookov tim ispitao je takozvane "jake" i "slabe veze" između korisnika na osnovu broja komentara, poruka i fotografija koje su im zajedničke. Ispostavilo se, da oni stari prijatelji i poznanici koje vidimo samo na okupljanjima ili ih površno znamo odnekud, utiču na našu potrošnju medija više nego što možemo zamisliti.
Istraživači navode da su nam šanse da share-ujemo sadržaj "slabe veze" do deset puta veće, ukoliko se radi o informacijama koje do sada nismo videli. "Ukratko, slabe veze imaju najveći potencijal da izlože svoje prijatelje informacijama koje inače ne bi otkrili", navodi studija.
Verovatno većina prijatelja u svačijoj Facebook friend listi spada pod "slabe veze". Ukoliko imate 100 prijatelja, i među njima one koji su dobri prijatelji ili OK prijatelji - oni su verovatno u manjini. Ali, iako takvi, oni se drže zajedno na društvenim platformama. vaše "jake veze" će u najvećem broju slučajeva sa drugima deliti one informacije koje dele njihove "jake veze".
Prijatelji sa kojima imamo "slabe veze" verovatno će imati drugačija interesovanja i sa drugima će deliti informacije koje ne možemo često pronaći na Facebook stranicama svojih "jakih" prijatelja.
Studija pokazuje da soc-net mreže kao što su Facebook i Tvitter rade kao društveni bilteni. Velika je verovatnoća da će Facebook korisnici preuzimati i deliti informacije svojih bliskih kontakata (jake veze), ali neće zapostaviti ni podatke (novotarije i tekuća dešavanja) koje postavljaju "slabe veze" (retke interakcije).
No comments:
Post a Comment