June 5, 2012

Facebook će nestati do 2020. godine


Prema tvrdnjama analitičara Facebook očekuje teška decenija.

"Za pet do osam godina Facebook će nestati na isti način na koji je nestao i Yahoo", tvrdi analitičar i Ironfire Capital osnivač Eric Jackson.

"Yahoo još uvek zarađuje, profitabilan je i ima 13.000 zaposlenih, ali trenutno vredi 10 odsto onoga što je vredeo pre 10 godina", ističe Jackson.

On kaže da će na erodiranje Facebook-a najviše uticati pojačan rast i razvoj mobilnog weba, kao i Facebook-ova nemogućnost da se prilagodi takvim promenama na tržištu.

"Facebook može da kupi gomilu mobilnih kompanija, ali sam Facebook je i dalje velika debela mašinerija od sajta koja nema nikakve veze sa mobilnim aplikacijama", tvrdi Jackson.

Jackson vidi Facebook kao deo druge od tri generacije modernih Internet kompanija. Prvu generaciju obeležila je dominacija pretraživača (Google, Yahoo), Drugu generaciju predstavljaju popularne društvene mreže poput Facebook-a i Twittera, dok će treću generaciju obeležiti one kompanije koje se isključivo koncentrišu na mobilne platforme i njihove korisnike.

"Pogledajte kakve probleme je Google imao kako bi se preorijentisao na društvene mreže. Mislim da će iste takve probleme imati i Facebook u pokušajima da se fokusira na mobilne platforme", predviđa Jackson.

Taj prelaz je već počeo da muči Facebook - Instagram je kupljen za milijardu dolara u aprilu, ali Facebook je u nekoliko navrata istakao da bi mobilne platforme mogle da budu kamen spoticanja u njihovom poslovanju.  

Ovi problemi pominju se i u faktorima rizika koji su prethodili Facebook-ovom ulasku na berzu, a potvrđeni su i u maju. Facebook je zvanično na berzu ušao 18. maja sa početnom cenom od 38 dolara po akciji. Ovog ponedeljka, cena po akciji iznosila je 26.90 dolara.

Šta mislite kakav će biti status Facebook-a za pet godina?

No comments:

Post a Comment