April 2, 2012

Da li žene vladaju društvenim mrežama?


Sudeći prema istraživanjima - da. Od Facebook-ovih 850 miliona korisnika čak 58 odsto čine žene. Pinterest je još od samog početka okarakterisan kao društvena mreža za žene, a slično je i sa ostalim soc-net sajtovima.

Činjenica je da lepši pol češće apdejtuje statuse, više komentariše postove, a veća je šansa da će neka žena ostaviti više komentara u toku dana od muškarca, prikazuje istraživanje kompanije Pew sprovedeno tokom prošle godine.

Samo u Americi, gde je broj korisnika društvenih mreža dupliran u periodu od 2008. do 2010, broj muškaraca koji koriste popularne soc-ne sajtove opao je za tri odsto.

Zato, ne čudi podatak da sve veći broj kompanija pokušava da kreira društvene mreže koje će svojim izgledom, sadržajem i koncepcijom privući muškarce. "Društvene mreže su izgrađene na temelju deljenja (sharing) a to je kocept koji više odgovara ženama", ističe Phil Mark jedan od osnivača start-ap projekta nazvanog Applified. A strategija Applified-a je: ignorisati žene i kreirati društvenu mrežu za muškarce.

On ističe da i muškarci žele i vole da održavaju svoja prijateljstva na društvenim mrežama, samo treba naći način kako zadovoljiti njihove potrebe.

Jedan od najzanimljivijih poduhvata na ovom polju jeste Gentlemint koji na svojoj početnoj stranici s ponosom reklamira karakterizaciju koju mu je dao American Moustache Institute: "Jedan od muževnijih sajtova na planeti".

Gentlemint podseća na Pinterest, ali bez svadbenih torti i raznoraznog posuđa i "ženskastih" recepata. Zanimljivo je da je samo mesec dana nakon otvaranja Gentlemint dobio podužu listu čekanja onih koji žele da postanu njegovi članovi, jer kao i Pinterest, koristi sistem pozivnica. Za registraciju za Gentlemint potrebno je čekati i do desetak dana, ističu osnivači ovog sajta.

Ipak, neki analitičari su skeptici u pogledu dužeg opstanka ovakvih start-up društvenih mreža na tržištu. "U vezama su žene te koje su umreženije na soc-net sajtovima. Drugačiji format društvenih mreža nije rešenje koje će značajnije privući mušku populaciju", ističe Keith Hampton koji je učestvovao u istraživanju kompanije Pew.

Ipak, postoje sajtovi koji privlače muškarce. Jedan od njih je The Art of Manliness blog, koji ima preko osam miliona poseta mesečno i obrađuje razne teme koje interesuju isključivo muškarce.

No comments:

Post a Comment