March 15, 2012

YouTube, YouTube, YouTube...


Sa nama je gotovo sedam godina, ali YouTube je tek u skorije vreme krenuo da pravi velike promene vezane za dizajn, postavljanje i pretragu sadržaja, a veliki deo toga prikazan nam je prvih meseci 2012. godine.

YouTube publika (ne samo oni koji kreiraju sadržaj) sada imaju mnogo zbavniji sadržaj i interakciju u korišćenju ovog servisa. Ove inovacije će sigurno poboljšati i ovako veliku popularnost ovog ervisa, koji trenutno broji četiri milijarde pregleda dnevno.

YouTube postaje veoma intuitivan, ako se to može reci za Internet servis, jer se posmatranjem pretraga i prikazivanjem ponašanja korisnika na mreži on konstantno poboljšava i donosi relevantne i srodne sadržaje na efikasan način.

Naravno, sav ovaj uspeh i pompa oko najvećeg video pretraživača na Internetu, nastao je od kada je Google preuzeo YouTube. Google-ov fokus na "društveno" zahtevao je i čvršću integraciju između YouTube i Google+ tako što će se konzumiranje YouTube sadržaja promeniti sa pasivnog na socijalni.

YouTube je prethodnih nedelja uneo zanimljive novine. Jedna od njih je da su Kanali (YouTube Channels) dobili novi izgled i nove opcije. Tu je novi set od četiri različita templejta koji se mogu koristiti. Poboljšan je i Channel Feed, pa tako sada imamo jasniji uvid u to šta dobijamo kada se pretplatimo na gledanje nekog kanala.

YouTube Player se takođe ponovio. Tu je opcija u vidu vremenske trake (ili thumbnail) koja omogućava da "zavirite" u video, odnosno da vidite šta se dešava u određenom delu snimka. Nešto slično je uvedeno i na video sadržajima dužim od 90 minuta, te tako prelaskom preko thumbnails-a dobijate precizniji pregled scena koje vas zanimaju.

Sve nove opcije možete isprobati OVDE.

Sa ovim, ali i nekim ranijim dizajnerskim izmenama YouTube se pretvara u pravo "odraslo" socijalno okruženje. Kako za postavljanje sadržaja na YouTube nije potrebno ekspertsko znanje iz video produkcije, gotovo svako uz malo mašte može imati koristi od ovog najvećeg video pretraživača/društvene mreže na Internetu.

No comments:

Post a Comment